Loader

Baby Driver

00

„Baby Driver“ ili na hrvatski prevedeno i prilagođeno „Vozač“ je britanski akcijsko – kriminalistički, pa čak i pomalo glazbeni film, s pretežito američkim glumcima. Film je režirao, i za njega scenarij napisao, Edgar Wright, a u filmu glume poznata lica kao što su Ansel Elgort, Kevin Spacey, Jon Hamm i ostali.

Baby (Ansel Elgort) je mladi, iznimno talentirani, vozač koji se nalazi u nemilosti kriminalističkog Kingpina Doc-a (Kevin Spacey). Doc je veliki „mastermind“ skoro svake pljačke u Atlanti, a kako kasnije doznajemo, Baby svoj dug prema Doc-u otplaćuje tako što vozi auto za bijeg svakoj od bandi koju Doc okupi. Kada se ponadao kako je svoj dug otplatio i kako sada, napokon, može pobjeći daleko sa svojom djevojkom Dobora-om (Lily James) i ostaviti život kriminalca iza sebe, Doc ga doslovce ucjeni na još jedan, iznimno unosan, posao. Ipak, ekipa koju je Doc ovog puta sastavio je iznimno nesigurna i kada sve što mu je drago biva ugroženo, Baby je primoran upotrijebiti svu svoju snalažljivost i talent kako bi sve spasio. Ono što sam zaboravio napomenuti na početku jest kako je Baby, još kao mali dječak, doživio automobilističku nesreću sa svojim roditeljima. Oni su poginuli, a Baby-u je za cijeli život ostao ožiljak tinitusa tj. vječnog šuma u ušima. Kako bi taj šum ublažio Baby konstantno sluša glazbu na jednom od mnogih iPod-ova koje posjeduje. Je li Baby na kraju uspio pobjeći s Deborom, saznat ćete ako pogledate film.

Edgar Wright je definitivno jedan od najoriginalnijih redatelja i scenarista današnjice, a široj publici poznatiji je po svom radu u filmovima kao što su „Shaun of the Dead“, „Scott Pilgrim vs. the World“ ili „Ant – Man“. Wright je tako dobro ukomponirao glazbu u ovaj film, da ga skoro možemo nazvati glazbenim filmom. Svaki kadar, svaka scena tako skladno ljubi svaki od taktova pjesama koje se nalaze u filmu da je to jednostavno simfonijski. Akcijske scene, naročito auto-potjere mogu se svrstati uz bok s najboljima poput onih iz „Bullitt-a“ ili relativno novijeg „Drive-a“. Ono što mi je posebno drago je što Wright obraća iznimno veliku pažnju na detalje, a upravo ti mali, sitni detalji daju filmu poseban doživljaj i čine ga još boljim. Jedina mala zamjerka koju možemo prepisati redatelju je relativno plitka romansa između glavnog lika i njegovog ljubavnog interesa. Istina, kemija između njih je itekako vidljiva i oboje su nevjerojatno simpatični, ali sve skupa to je izgledalo ubrzano i pomalo nerealno.

Ansel Elgort odradio je jako dobar posao, zapravo iznenađujuće dobar. U svakom segmentu portretiranja svoga lika bio je uvjerljiv i simpatičan. Do sada ste već sigurno zaključili kako glazba igra jako važnu ulogu u ovom filmu, a Elgort je ritmički izvrsno ispratio sve zadatke postavljene ispred njega, pa čak i one najobičnije poput slaganja sendviča s maslacem od kikirikija. Bit će vam jasnije na što točno mislim kad pogledate film.

Kao što to obično i biva kod Wrighta, ostatak glumačke postave je fantastično castiran. Kevin Spacey i Jamie Foxx su odigrali svoje uloge tako dobro, da su u svakom trenutku mogli ukrasti fokus na sebe, srećom, to ne učine. Foxx je posebno dobar kao lik koji je u isto vrijeme jako smiješan i opasno sablazan što me jako podsjetilo na Krpu Renea Bitorajca iz filma „Metastaze“.

Bez obzira na to što je nevjerojatan vizionar i jedan od najkreativnijih europskih redatelja, Wrighta uvijek prati stigma kako njegovi filmovi nisu uvijek za svakoga. Ipak, postoje oni trenuci u kino dvorani kada vam smijeh mlade dame u redu iza ili lagano poskakivanje osobe u stolici ispred Vas govori kako se cijela dvorana totalno uživjela u film i da je isti, jednostavno, dobar. „Baby Driver“ jedan je od posebnijih filmova ovoga ljeta i definitivno jedan od onih koji vrijedi pogledati, pa možda čak i dvaput.

Više informacija o filmu i terminima prikazivanja pogledajte na http://www.blitz-cinestar.hr

Pratite na i putem: